Porządek obrad
1.
Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.
Przedstawienie porządku obrad.
3.
Przyjęcie protokołu z LX Sesji Rady Miejskiej z dnia 14 września 2023 r.
4.
Przyjęcie protokołu z LXI Sesji Rady Miejskiej z dnia 30 października 2023 r.
5.
Przyjęcie protokołu z LXII Sesji Rady Miejskiej z dnia 27 listopada 2023 r.
6.
Przyjęcie protokołu wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej z dnia 11 września 2023 r.
7.
Przyjęcie protokołu wspólnego posiedzenia Komisji Rady Miejskiej z dnia 23 października 2023 r.
8.
Podjęcie uchwały w sprawie wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników Ochotniczych Straży Pożarnych.
9.
Podjęcie uchwały w sprawie przyznania ekwiwalentu pieniężnego strażakom ratownikom Ochotniczych Straży Pożarnych za wykonywanie zadań innych niż wymienione w art. 15 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych.
10.
Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia programu osłonowego "Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028".
11.
Podjęcie uchwały w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do uzyskania wsparcia w ramach wieloletniego programu osłonowego „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024 – 2028"
12.
Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków na świadczenia w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „Posiłek w szkole i w domu”.
13.
Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Tułowice z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2024 r.
14.
Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy Tułowice na 2023 r.
15.
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
16.
Informacja o rozpatrzeniu petycji.
17.
Informacja Prezesa Sądu Rejonowego w Opolu w sprawie podmiotów, w których jest wykonywana kara ograniczenia wolności oraz praca społecznie użyteczna.
18.
Sprawozdanie z działalności Burmistrza Tułowic między Sesjami.
19.
Sprawozdanie z działalności Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej między Sesjami.
20.
Interpelacje i zapytania radnych (na piśmie).
21.
Odpowiedzi na listy i zapoznanie się z otrzymaną korespondencją od poprzedniej Sesji.
22.
Odpowiedzi na wolne wnioski z poprzedniej Sesji oraz Komisji Wspólnej.