zmień kontrast powiększ czcionkę pomniejsz czcionkę uproszczona wersja
Rada Miejska w Tułowicach

Rada Miejska w Tułowicach Transmisje z obrad Rady

XIII Sesja Rady Miejskiej w Tułowicach - 14.02.2025 r.

Czas publikacji: 56 dni 22 godziny temu
Długość nagrania: 01:05:24
Liczba odtworzeń: 148
Jakość nagrania: SD | HD

Podsumowanie przebiegu posiedzenia / wygenerowane przez sztuczną inteligencję

XIII Sesja Rady Miejskiej w Tułowicach - 14.02.2025 r.

Porządek obrad

  1. Zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej
  2. Zmiana budżetu gminy Tułowice na 2025 rok
  3. Sprawozdanie z działalności burmistrza Tułowic
  4. Sprawozdanie z działalności przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej
  5. Interpelacje i zapytania radnych
  6. Odpowiedzi na listy i zapoznanie się z korespondencją
  7. Wolne wnioski i zapytania
  8. Zakończenie obrad

Przebieg posiedzenia

1. Zmiana Wieloletniej Prognozy Finansowej

Pani Skarbnik przedstawiła zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej, wskazując na nowe zadanie do realizacji w 2025 roku z dofinansowaniem 93% oraz 7% wkładem własnym gminy. Po jej wystąpieniu nie padły żadne pytania. Wiceprzewodniczący odczytał projekt uchwały, który został przegłosowany jednogłośnie przez 11 radnych.

2. Zmiana budżetu gminy Tułowice na 2025 rok

Pani Skarbnik omówiła zmiany w budżecie gminy, które obejmowały zwiększenie dochodów bieżących oraz majątkowych, w tym środki z Funduszu Pomocy oraz dotacje celowe. Po jej prezentacji odczytano projekt uchwały, który również został przyjęty jednogłośnie przez radnych.

3. Sprawozdanie z działalności burmistrza Tułowic

Burmistrz Andrzej Wesołowski podsumował działalność między sesjami, wspominając o spotkaniach wigilijnych, nowym miejscu do ćwiczeń w gminie oraz planach dotyczących przetargów na wywóz odpadów. Zaznaczył również, że gmina przystępuje do realizacji Funduszu Sołeckiego oraz omawiał kwestie związane z oczyszczalnią ścieków i inwestycjami drogowymi. Ponadto, poruszył temat zbiornika retencyjnego w Ścinawie oraz bezpieczeństwa w gminie.

4. Sprawozdanie z działalności przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej

Przewodniczący Rady podzielił się informacjami o wydarzeniach, w których brał udział, w tym o zawiązaniu Rady Społecznej ds. Zwierząt oraz o planowanych inicjatywach związanych z kulturą i sportem w gminie.

5. Interpelacje i zapytania radnych

Nie złożono żadnych interpelacji ani zapytań na piśmie.

6. Odpowiedzi na listy i zapoznanie się z korespondencją

Przewodniczący poinformował o zaproszeniu na otwarcie sali treningowej Porcel FIT oraz wernisażu w Muzeum Porcelany Śląskiej. Odpowiedziano na wcześniejsze wnioski i zapytania.

7. Wolne wnioski i zapytania

Radni poruszyli kilka tematów, w tym propozycję budowy boiska do plażówki oraz kwestie związane z internetyzacją świetlic wiejskich. Zgłoszono również problemy z widocznością na nowej drodze oraz poruszono temat odpowiedzialności za koszenie terenów zielonych.

8. Zakończenie obrad

Na zakończenie sesji ustalono daty kolejnych posiedzeń, w tym sesji i komisji na 27 lutego oraz 24 marca. Przewodniczący podziękował wszystkim za obecność i zamknął obrady.

Uwaga!

Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.

Pozostałe transmisje